Παρασκευή, 2 Σεπτεμβρίου 2011

Σκοτωμός για τον Προαστιακό στην Πάτρα (άρθρο)















Όταν ο ΟΣΕ περίπου πέρυσι δημιούργησε την γραμμή Πάτρα - Ρίο σαφώς και δεν φανταζόταν τέτοια ανταπόκριση. Είναι αλήθεια πως λίγοι περίμεναν πως, το προ πολλού για την περιοχή μας απαξιωμένο τρένο θα αποκτούσε τόσο μεγάλη ζήτηση, σε σημείο που θα φτάναμε σε
κόντρες μεταξύ περιοχών για τις στάσεις.

Το λέμε αυτό γιατί παρατηρούμε συνεχώς, νέες περιοχές και δημότες να ζητούν στάση του προαστιακού και στην περιοχή τους ενώ φτάνουν σε σημείο να κατηγορούν άλλες περιοχές πως κακώς απέκτησαν στάση... Οι κάτοικοι του Αγ. Βασιλείου ικανοποιήθηκαν χθες, πρώτη του  Σεπτεμβρίου βλέποντας τον προαστιακό να φτάνει και στην περιοχή τους και η αλήθεια είναι πως η ανταπόκριση είναι ήδη ικανοποιητική αλλά εκτιμάται πως η βιωσιμότητα της στάσης θα εξαρτηθεί από την ανταπόκριση των κατοίκων την χειμερινή περίοδο.

Αραχωβίτικα και Ψαθόπυργος είναι δύο ακόμα περιοχές όπου οι κάτοικοι περιμένουν πως και πώς αν και φαίνεται πως υπάρχουν αρκετά τεχνικά προβλήματα.

Υπάρχουν όμως άλλες 4 περιοχές που διεκδικούν στάση στην περιοχή τους και μάλιστα κάνουν ότι μπορούν για να την αποκτήσουν μιλώντας σε ανθρώπους του ΟΣΕ ακόμα και στον ίδιο τον Δήμαρχο! Έχουμε και λέμε:

1) Προάστιο Πατρών. Ούτε ένας ούτε δύο αλλά τέσσερεις εκπολιτιστικοί σύλλογοι έχουν καταθέσει εγγράφως το αίτημά τους για στάση του προαστιακού στην περιοχή τους.

2) Ακταίο Πάτρας. Όλο και πιο έντονες είναι οι φωνές των κατοίκων του Ακταίου που ζητούν και αυτοί στάση στην περιοχή τους, ενώ δηλώνουν πως νιώθουν οι αδικημένοι του Ρίου.

3) Κανελλοπούλου. Ομάδα κατοίκων έχει υποβάλλει αίτημα για στάση του προαστιακού κοντά στο σχολείο της οδού Κανελλοπούλου.

4) Αγυιά. Το δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ με επιστολή χθες ζητούσε στάση και στην περιοχή της Αγυιάς.

Το πρόβλημα βέβαια είναι, πως αν ο προαστιακός πραγματοποιήσει στάσεις σε όλες αυτές τις περιοχές, υπάρχει ο κίνδυνος να μην προλαβαίνει να τηρήσει την ωριαία τακτικότητα του δρομολογίου πράγμα που είναι άκρως σημαντικό για την επιτυχία του.

Το πιο σημαντικό πάντως είναι πως αυτός ο "σκοτωμός" για τον προαστιακό μόνο καλό κάνει στην πόλη ενώ οφελούνται ακόμα και αυτοί που δεν τον χρησιμοποιούν αφού, με δεδομένο πως μεταφέρει περίπου 1000 επιβάτες την ημέρα, το κέντρο της πόλης γλιτώνει περίπου 700 αυτοκίνητα την ημέρα και κατά συνέπεια το κυκλοφοριακό μειώνεται όπως επίσης και τα καυσαέρια των εξατμίσεων που όλοι αναπνέουμε.

Αν ΟΣΕ και Δήμος προχωρήσουν άμεσα και στην επέκταση και στις νότιες συνοικίες, σύμφωνα με συγκρατημένες εκτιμήσεις οι συνολικός αριθμός των ημερήσιων επιβατών αναμένεται να εκτιναχθεί στους 3500 και τότε θα μιλάμε για μία τεράστια επιτυχία.